Technische vragen
Product informatie
Bestelproces
Betaling
Verzending en levering
Retourzending en garantie

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u de veelgestelde vragen. Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op. Dit kan via telefonisch, per mail of via ons contactformulier.

Technische vragen

Kan ik lichtadvies krijgen?

Dat kan zeker! U kunt bij ons terecht voor lichtadvies en voor het maken van een lichtplan. Stuur ons gerust een mail of bel ons met uw vraag. U vindt onze gegevens op onze contactpagina.

Wat is het verschil tussen Lumen en Watt?

Lumen is een waarde die aangeeft hoeveel lichtopbrengst een object geeft. Licht dat zichtbaar is met het menselijke oog. Als we praten over LED is het dus een indicator hoeveel Lumen lichtopbrengst de LED lamp geeft. Watt spreekt over het energieverbruik en niet over de lichtopbrengst van een spot. Het zijn dus echt twee verschillende termen.

Hoe moet ik mijn lamp installeren?

Heeft u een LED-lamp van ons ontvangen, en weet u niet precies hoe de lamp geïnstalleerd moet worden? Meestal wordt een handleiding meegeleverd waar stap voor stap wordt uitgelegd hoe de lamp wordt geïnstalleerd. Heeft u geen handleiding? Dan kunt u bij het product dat u gekocht heeft, de installatiehandleiding vinden onder het tabblad “installatie” op de pagina van het product.

TL buis naar LED vervangen, kan dat?

De TL buis kunt u zeker vervangen. Het is wel belangrijk om te kijken of er een starter in het armatuur zit. Zo ja, dan kunt u de starter vervangen voor een LED-starter. Als dat is gebeurt, kunt u een LED-tl-buis in het armatuur plaatsen.

Lees ook het blog artikel TL buizen vervangen door LED TL voor meer informatie.

Waar zit het lampje/peertje en kan ik deze vervangen?

Bij de meeste inbouwspots zitten de LEDs ingebouwd. Dat betekend ook dat de LED niet te vervangen zijn. Wanneer een LED wel vervangbaar is, staat dat over het algemeen ook bij het artikel aangegeven doordat er dan of bij het product zelf of in de beschrijving een fitting maat staat.

Ook voor t8 armaturen geldt dit, hier zitten de LEDs ook ingebouwd en is het dus niet mogelijk om de t8 buis te vervangen.

Welke afmetingen LED-tl-buizen hebben jullie?

Wij hebben tl buizen in afmetingen van 60 cm, 90 cm, 120 cm en 150 cm. In de categorie LED-tl-buizen zijn deze producten te vinden.

Product informatie

Zit er een handleiding bij het product?

Bij de meeste producten wordt er een handleiding meegeleverd waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe de lamp moet worden geïnstalleerd. Is deze niet meegeleverd? Dan kunt u de handleiding ook op de pagina van het product vinden onder het kopje “installatie”

Is er een catalogus?

Voor zakelijke klanten hebben wij een catalogus met ons assortiment ontwikkeld. Deze kunt u gebruiken om het kiezen van de juiste lamp te vereenvoudigen.

Voor onze particulieren klanten hebben wij helaas geen catalogus. Ons assortiment veranderd snel op onze webshop. Nieuwe, actuele producten worden toegevoegd en andere producten worden verwijderd.
Bent u een zakelijke klant, neem dan contact met ons op voor een catalogus.

Hoe krijg ik informatie over mijn product

Lampen die ingebouwd dienen te worden of lampen met een speciale montage, bij deze producten wordt er over het algemeen een handleiding meegestuurd. Wij raden het aan om het installeren van lampen door een elektricien te laten doen.

Hoe kan ik een product beoordelen?

Nadat uw bestelling is verzonden en reeds ontvangen, ontvangt u een e-mail waarin u wordt gevraagd om onze service en het ontvangen product te beoordelen.

Bestelproces

Hoe kan ik online bestellen?

Nadat u de gewenste producten heeft gekozen, kunt u de hoeveelheid aangegeven. Vervolgens klikt u op ‘In winkelmand’.  Daarna ziet u rechts bovenin uw winkelmand kort verschijnen. Hier kunt u de keuze maken om naar uw winkelmand te gaan of direct af te rekenen.

Na enkele seconden verdwijnt deze keuze weer. Het product is wel in uw winkelwagen terecht gekomen. U kunt op elk moment naar uw winkelwagen gaan en de inhoud van uw winkelwagen aanpassen en bekijken. Ook heeft u direct de mogelijkheid om af te rekenen.

Wanneer u op ‘Afrekenen’ heeft geklikt, kunt u uw gegevens invullen en aangeven hoe u wenst te betalen. Vervolgens klikt u op ‘Bestelling plaatsen’ en wordt doorgestuurd naar uw bank of wordt uw bestelling afgerond.

U ontvangt daarna een mail met een bestelbevestiging.

Is mijn bestelling goed geplaatst?

Als u een bestelling heeft plaatst, ontvangt u van ons een bevestigingsmail. Wanneer u deze mail niet heeft ontvangen, dan is de bestelling waarschijnlijk niet goed bij ons binnengekomen. Het kan zijn dat de bestelbevestigingsmail in uw spam terecht is gekomen. Zit hier geen mailtje van Led Wereld in, dan kunt u contact met ons opnemen.

Hoe kan ik mijn afleveradres wijzigen?

Wilt u uw afleveradres wijzigen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Uw bestelling ophalen is helaas niet mogelijk op ons postadres in België, aangezien de producten vanuit ons magazijn in Nederland worden opgestuurd.

Waar kan ik de kortingscode toevoegen?

Op het moment dat u door gaat naar het afrekenen van uw bestelling, staat er boven de factuurgegevens dat u een kortingscode kunt toevoegen.

Hoe kan ik mijn bestelling aanpassen of annuleren?

Wilt u graag uw bestelling aanpassen of annuleren? Neem contact op met onze klantenservice.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja, dat kan zeker. U krijgt een mail van DPD zodra uw bestelling onderweg is. Kijk ook in uw spam mail, soms komen deze mails daar terecht.

Betaling

Kan ik op rekening betalen?

Bij Led Wereld is het inderdaad mogelijk om achteraf te betalen. Dit is ook als betaaloptie aangegeven op het moment van bestellen.

Waar kan ik de factuur vinden?

U ontvangt de factuur nadat de bestelling is verzonden op het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij het plaatsen van uw bestelling.

Mijn computer liep vast tijdens het betalen. Wat nu?

Dat is erg vervelend. Wanneer u geen bestelbevestigingsmail heeft ontvangen, is de betaling waarschijnlijk mislukt. Bent u niet zeker of de betaling dan goed is gegaan? Controleer dan even uw afschrijvingen bij de bank. Bij twijfel kunt u ons altijd bellen of mailen, dan gaan we voor u kijken of de bestelling goed is binnengekomen.

Met welke betaalmethodes kan ik betalen?

Bij Led Wereld kunt u met de volgende betaalmethodes veilig en eenvoudig betalen:

– Bancontact/ Mister Cash
– Achteraf betalen
– Creditcard
– Overboeking

Verzending en levering

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

De verzendkosten binnen Nederland en België zijn €5,49 voor bestellingen met een totaalbedrag onder de €100,- Daarboven is de verzending geheel gratis!

Door welke koerier worden de producten geleverd?

Wij werken samen met DPD. Mocht u niet thuis zijn op moment van leveren, dan laat DPD een briefje achter in de brievenbus.

Pakketten langer dan 2 meter worden verstuurd met Bulstra logistiek.

Wat is de levertijd?

Als u uw bestelling voor 14:00 plaatst, dan wordt deze vandaag verzonden en heeft u hem in principe de dag erop in huis. Er wordt geleverd van maandag tot en met zaterdag. De pakketten worden geleverd met onze koeriersdienst DPD.

Voor bestellingen naar Nederlandse adressen, is de verzendtijd tijdelijk 1-2 werkdagen i.v.m. de drukte.

DPD ervaart grotere vertragingen voor zending naar België. Mocht u uw bestelling na 3 werkdagen nog niet hebben ontvangen, neem dan contact met ons op zodat wij het op kunnen lossen.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Bent u niet thuis om uw bestelling in ontvangst te nemen en is bezorging bij de buren ook niet mogelijk? Dan doen we onze uiterste best om het pakket toch zo snel mogelijk bij u aan te laten komen.
DPD bezorgt uw pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop. Met ruim 850 Pickup parcelshops in Nederland, is er altijd een bij u in de buurt. Op het niet-thuis-bericht, dat door de chauffeur voor u is achtergelaten, leest u waar u het pakket kunt ophalen.

Retourzendingen en garantie

Welke kosten zijn er verbonden aan het retourneren van prodructen?

De informatie van de kosten van het retourneren vindt u in onze algemene voorwaarden.

Het product is binnen de garantie termijn kapot gegaan, wat nu?

Als een product binnen de garantieperiode kapot gaat, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan door ons contactformulier in te vullen.
Wij gaan dan voor u aan de slag om het op te lossen.

Hoe meld ik mijn retour aan als particulier?

Retourneren is niet in alle gevallen mogelijk. Bent u een particuliere klant, dan kunt u binnen 30 dagen kenbaar maken dat u uw product wilt retourneren. Na 30 dagen is dit niet meer mogelijk.

Lees meer informatie op onze retourpagina. Heeft u vragen? Neem contact met ons op.

Hoe meld ik mijn retour aan als zakelijke klant?

Voor zakelijke klanten geldt niet het wettelijke herroepingsrecht. Toch willen we ook hen tegemoetkomen bestelde producten retour te sturen als deze bij nader inzien niet gewenst zijn.

Lees meer informatie op onze retourpagina. Heeft u vragen? Neem contact met ons op.

Is het mogelijk een artikel te ruilen?

Ruilen is bij ons retourneren. Meld uw retour aan door gebruik te maken van het herroepingsformulier en ons deze te mailen. U hoeft niet op een extra reactie te wachten om te kunnen ruilen. Bestel direct het juiste product. Uw nieuwe bestelling verwerken we dan direct en kunt u binnen 2 werkdagen verwachten. Nadat wij uw retour hebben verwerkt ontvangt u binnen 2 werkdagen de terugbetaling.

Klachten

Waar kan ik een klacht indienen?

Klanttevredenheid bij ons is heel belangrijk. Toch kan het gebeuren dat u ergens niet tevreden over bent en dat u een klacht wilt indienen. Natuurlijk willen wij u ook hiermee goed helpen.
Als u een klacht heeft dan kunt u hiervoor contact opnemen met onze klantenservice.
Wij zijn maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur telefonisch bereikbaar. Ook kunt u ons altijd een e-mail sturen naar [email protected]